Fark Yaratmak Çaba Gerektirir

Yaratıcılığın bilgiden geldiğine inanıyor. Forever New Türkiye E-ticaret&Pazarlama Müdürü Zeynep Tuncay, fark yaratmak isteyenlerin ekstra çaba göstermesi gerektiğini söylüyor ve ekliyor: “Beklentilerin üzerine çıkma hayalleriniz varsa fedakarlık şart.”

Fark Yaratmak Çaba Gerektirir

Fark Yaratmak Çaba Gerektirir - Resim : 1

YARATICILIK BİLGİDEN GELİR

Psikoloji, Zeynep Tuncay’ın en sevdiği alanlardan biri. Davranışlarımızın arkasındaki motivasyonları bilmenin bizi daha doğru kararlar almaya yönlendirdiğini söylüyor. Bilgi ise yaratıcılığın kaynağı. Bu nedenle farklı konular hakkında okumayı seviyor ve bunun kreatif düşünceyi beslediğine inanıyor. “Sosyal hayat ve iş dengesi çok güzel ama ben fark yaratmak isteyenlerin ekstra çaba göstermesi gerektiğine inananlardanım. Bu dengeyi kurarak başarılı olabilirsiniz ama beklentilerin üzerine çıkma hayalleriniz varsa, bence fedakarlık şart.” Son olarak, hayatta öğrendiği en önemli şeyin ne olduğunu soruyorum Zeynep Tuncay’a. “Her zaman hazırlıklı olmak” diyerek yanıtlıyor bu soruyu bir çırpıda; o kadar net. “Kontrol edemediğimiz çok fazla değişken var ama hazırlıklı olmanın bizi özgürleştireceğine inanıyorum. Özgür kararlar verebilmek en büyük lükslerden biri.” 

KAPADOKYA ÇOK MİSTİK BİR YER

Seyahat etmek benim için apayrı bir mutluluk kaynağı. Kapadokya’ya kesinlikle hayranım. Özellikle bahar aylarında çok dinlendirici ve mistik buluyorum. Senede bir kez gitmek için mutlaka bir bahane yaratıyorum. Londra’ya tutkunum. Benim ikinci evim gibi, hayatımın önemli bir dönemini geçirdiğim için orada kendimi çok mutlu ve rahat hissediyorum. Her zaman nostaljik. Anılar ve dostlarla dolu. Uzakdoğu’ya da çok ilgim var. Japonya ve Hong Kong, yakın zaman gezilecekler listemde, o kültürü çok seviyorum.

VAZGEÇİLMEZ 10’U

1. Ailem. Benim için her geçen gün daha da kıymetli oluyor.

2. Arkadaşlarım. Neredeyse tüm hayatıma eşlik etmiş arkadaşlarım var. Onlar da aslında aileden çok farklı değiller benim için. 

3. İnternet. Kesinlikle vazgeçilmezim, sonsuz bir bilgi kaynağı.

4. Sahil. Denize bakmak bana her zaman huzur veriyor, sahil yürüyüşleri de öyle.

5. Kitap. Hayatımda kitapların yerini daha çok blog'lar alsa da özellikle tatil günlerinde kitap okumaktan vazgeçemiyorum.

6. Spor. Herhalde zihnimi tam anlamıyla boşalttığım tek an, bana çok iyi geliyor.

7. Bakım ritüelleri. Kendimle ilgilendiğimi hissettirdiği için çok keyif veriyor. Kozmetik ürünlerinin ambalajlarına ve kokularına bayılıyorum.

8. Parfüm. Özellikle fresh kokuları çok seviyorum.

9. Seyahat. İlham verici seyahatleri seviyorum. Yurt dışındaki flagship mağazalar da, kendine has dekorasyonu olan küçük butik dükkanlar da ilham kaynağım. Farklı kültürleri tanıma ve saygı gösterme konusunda çok faydalı olduğunu düşünüyorum. Her seyahatten çok zengin döndüğümü düşünürüm.

10. Üretmek. Bir şeyler üretiyor olmak bana keyif veriyor, zamanımı iyi değerlendirdiğimi hissettir.

AKSESUARA ÖNEM VERİRİM

Doğruyu söylemek gerekirse dolabımın büyük bir çoğunluğu Forever New ürünlerinden oluşuyor. Aksesuarlarım ise çok çeşitli. Klasik seçimlerde Burberry, biraz daha modaya yönelik seçim yapacaksam Karl Lagerfeld ve Kate Spade’i tercih ediyorum. Gardırobumda çok sayıda küçük siyah elbise bulunuyor. Koyu renk skinny jean, deri ceket, western botlar da sevdiğim klasiklerden.iyor.

Yazı: Gülru İncu
Fotoğraf: Nurdan Usta

SICAK, SAMİMİ TAVIRLARI VE NEŞELİ SESİYLE YÜZÜNÜZDE KOCAMAN GÜLÜMSEMEYE NEDEN OLAN KADINLARDAN FOREVER NEW TÜRKİYE E-TİCARET&PAZARLAMA MÜDÜRÜ ZEYNEP TUNCAY. Moda, hayatında lise yıllarından beri varmış. Aslında moda tasarımı üzerine eğitim almış ama pazarlama ve perakende, her zaman onu en çok heyecanlandıran alanlar olmuş. Bu alanlarda ilerlemek istediği için üniversiteden sonra London College of Fashion’da stratejik moda pazarlaması üzerine yüksek lisans yapmış. İngiltere, perakendenin en gelişmiş olduğu ülkelerden biri olduğu için orada kaldığı yıllarda perakende adına çok şey öğrenmiş. Londra’daki Starbucks’ta ilk perakende deneyimini yaşamış: “Benim için çok keyifli bir deneyimdi; müşteri odaklılık, marka bağlılığı oluşturma ve deneyim pazarlaması konularında çok şey öğrendim” diyerek sürdürüyor sözlerini. Zeynep Tuncay, Türkiye’ye döndüğünde Roman ve Tommy Hilfiger markalarında çalışmış. 3.5 senedir de Forever New’un pazarlama ve e-ticaret ekiplerini yönetiyor. “Forever New çok heyecanlı ve dinamik bir marka. Her ay yeni bir koleksiyon için çalışıyoruz yani benim için her ay, yeni bir sezon gibi. Forever New, özel günlerde en tercih edilen markalardan biri. Müşterilerimizin en özel zamanlarında onlara ürünlerimizle eşlik etmek bana büyük keyif veriyor.” Her zaman gazeteci olmak istediğini, içerik oluşturmaktan çok keyif aldığını ve kısmen de olsa şu anki işiyle ortak yönleri olduğunu da eklemeden geçemiyor. 

YAZMA HEVESİMİ BLOG'UMLA GİDERİYORUM

Tuncay’ın bir de blog'u var; blog'unun dijital pazarlama alanında fikirlerini test edebileceği bir platform sunduğunu belirtiyor. “Çocukluktan kalan yazma hevesimi, kişisel blog'umla gideriyorum şu an. Açık olmayı seven bir insanım. İçimi dökmek başlangıçta beni biraz tedirgin etse de sanırım deneyimlerimi ve gözlemlerimi paylaşmanın ve günlük hayatımın içinde olmayan insanlarla ortak paylaşımlarda buluşmanın verdiği keyif daha ağır bastı.” Profesyonel bir bakış açısı yaratmak için cesaret ve hangi pozisyon olursa olsun doğru geribildirim vermenin çok önemli olduğunu düşünüyor Tuncay. “Şeffaf iletişime çok inanırım, uzun süreli iş birlikleri için bu çok önemli. Sektör o kadar hareketli ki tek bir kişinin deneyimi ve vizyonu ile ilerlemeyi doğru bulmuyorum” derken başkalarının deneyimini ve bakış açısını değerlendirmenin hayati bir önem taşıdığının altını çiziyor. Enerjisi yüksek, sektörünün lideri olma ilkesini benimsemiş, yenilikçi ve cesur yapılarda kariyerine devam etmek istiyor.

BELLİ MARKALARDAN VAZGEÇMEM

Makyaj ürünlerinde Estee Lauder, Mac ve Benefit’i, cilt bakımında ise Shiseido’yu tercih ediyorum. Göz altı kapatıcısı, aydınlatıcı, allık, maskara ve eyeliner günlük makyajıma her zaman eşlik eder. Hafta içi Chanel Chance, hafta sonu ise Abercrombie&Fitch No:1 vazgeçilmez parfümlerim.