Protein deposu yumurta kahvaltıdan itibaren her öğün rahatlıkla tüketilebilen değerli bir besin maddesi. Peki yalnızca protein mi içeriyor? İşte size yumurta yemeniz için  5 neden...

1. Protein deposu

Kahvaltı mönünüz tahıl gevreği veya tosttan oluşuyorsa yalnızca bir yumurtanın 6 gram yüksek kaliteli protein içerdiğini öğrenmenizde fayda var. Unutmayın ki protein yüklü bir kahvaltıyla güne başlamak gün boyu zihinsel ve fiziksel enerjinizi zirvede tutmaya yardımcı olacak.
2. Kolin mi dediniz?
Yumurta kolin bakımından çok zengin. Adı pek fazla duyulmayan minerallerden olan kolin, karaciğer işlevini, hücre aktivitesini ve besleyici gıdaların vücuttaki dolaşımını artırıyor.
3. Güçlü aminoasitler
Yumurtada dokuz önemli aminoasit bulunuyor. Bunlar neler mi?
• Lösin • Histidin • Lisin • Valin • Metiyonin • Treonin • Triptofan • İzolösin • Fenilalanin
4. Ucuz ama yararlı
Yumurtanın içindeki besin değerleri, tahıl gevrekleri ve kahvaltıda tükettiğiniz diğer yiyeceklerin aksine sadece tek bir bileşen içeriyor: Yumurta. Üstüne üstlük sağlığımız için oldukça değerli olan, yüksek kaliteli bir protein kaynağı olan bu besin diğerlerine göre oldukça ucuz.
5. Glüten yok, sorun yok
İşte yumurta yemek için bir neden daha! Kahvaltı sofralarının birçoğu glütenli yiyeceklerle dolu. Oysa yumurtada birçok kişinin yaşam kalitesini olumsuz etkileyen glüten yok.

* Formsante dergisinden alınmıştır.

Yumurta yemek için 5 neden

Protein deposu yumurta kahvaltıdan itibaren her öğün rahatlıkla tüketilebilen değerli bir besin maddesi. Peki yalnızca protein mi içeriyor? İşte size yumurta yemeniz için  5 neden... 
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.