İlişkide marka kadın olun

O saati diğerinden daha dakik diye ya da o çantayı sadece ihtiyacımızı gördüğü için almıyoruz. Çoğunlukla önce markasına bakıyoruz. Peki ilişkilerimizde fark yaratmak için biz de bir marka olabilir miyiz?

İlişkide marka kadın olun

Yazı: Deniz Gürlek

Pazarlamada marka inşa sürecinin en önemli adımlarından biri SWOT Analizi’dir. SWOT; Strengths (güçlü yönler), Weaknesses (zayıf yönler), Opportunities (fırsatlar), Threats (tehditler) kelimelerinin kısaltmasından oluşuyor. Ve SWOT Analizi bu dört başlığın altının doldurulmasıyla yapılıyor.

Uygulamasına gelince...
•    Güçlü yönleriniz neler bir liste yapın. Örneğin, bir kadın olarak fiziksel avantajlarınız neler? İlişkide, sekste sizi diğer kadınlardan öne çıkaran farklarınız ne? Bugüne kadar başardıklarınızı da listenize ekleyin.
•    Sıra zayıf yönlerinizde. Sizce geliştirmeniz gereken yönleriniz ne? İlişkilerinizde hangi hataları sıklıkla yapıyorsunuz? İlişkilerinizde mutlu olmanızı hangi etkenler etkiliyor? Bazı özelliklerinizle yüzleşmeniz zor gelse de listenizi yaparken kendinize karşı dürüst olmaya çalışın.
•    Fırsatlara gelelim. Özellikle bugünlerde veya yakın gelecekte sizi bekleyen fırsatlar neler? Peki güçlü yönlerinizden çıkarabileceğiniz fırsatlar neler? Zayıf yönlerinizi de tekrar gözden geçirin. Zayıf yönlerinizin arasında da fırsata dönüştürebileceğiniz özellikler olduğuna emin olun.
•    Son olarak sıra tehditler listesinde. İlişkilerinizde karşılaştığınız engeller neler? Diğer kadınların sizden avantajlı oldukları konular neler? Herhangi bir zayıf yönünüz mutlu bir ilişki kurmanızı ne kadar tehdit ediyor?
Marka inşa etme kuralları
•    Aynı anda her şey olamazsınız. Bir marka tek bir konuda farklılaşırsa daha başarılı olur. SWOT Analizi’nizdeki özelliklerinizi göz önüne alarak kendinizi tanımlayacak tek bir kelime belirleyin. Örneğin; seksi, akıllı, güçlü, sevimli, cool...  
•    Her tarz erkeğe hitap etmeniz gerekmiyor. Kendinize bir hedef kitle seçin. Eğer sizi beyaz yakalılar etkiliyorsa kendinizi de onlara göre konumlamalısınız. Yok sanatçılar, bohem tarzdakilerden hoşlanıyorsanız, o zaman konumlamanız tamamen değişir.
•    Marka inşa ederken tanıtım ve reklamın önemini unutmayın. Kendi kendinizi övüp durmaktan bahsetmiyoruz. Ama bir markanın akılda kalıcı olması için göz önünde olması gerekir. Hedef kitlenize göre mecranızı seçin. Örneğin etkilemek istediğiniz erkek sıklıkla Facebook, Instagram kullanıyor, sosyal medyayı seviyorsa siz de oralarda aktif olun ki aklına düşmeniz kolaylaşsın.
•    Ne kadar gerçek olursanız, markanız konusunda o kadar inandırıcı olursunuz. Gerçek olmanın yolu da referanstan geçer. Sizin marka konumlamanızı hedef kitleniz başkalarının ağzından duyarsa, buna çok daha kolay inanır. Örneğin “ben çok eğlenceliyim” demektense arkadaşlarınız sizin için “o çok eğlencelidir” demeli, bu çok daha etkili.
•    Pazardan alınan ürünle Nişantaşı’nda bir butikten alınan ürünü kimse aynı kefeye koymaz. Siz kolay ulaşılabilir, kolay elde edilebilir, herkesin sahip olabileceği bir marka olmamalısınız. Unutmayın, A kalite bir marka avaz avaz promosyon kampanyası yapmaz, kimsenin peşinden koşmaz. Bırakın hedef kitleniz sizi elde etmek için çaba sarf etsin, sonra da sizi elde ettiğinde bununla gururlansın.
•    Bir marka, ana rakibinin tam tersi renkleri tercih eder. Dünyaca ünlü iki kola markası buna iyi bir örnektir. Siz de kendi marka yaratım sürecinizde çevrenizdeki muhtemel rakiplerden farklılaşın. Pazarlamanın popüler tabiriyle ‘me too’, yani taklitçi olmayın. Özgün olun. Bu muhtemel rakiplerinizin giymediği tarzda bir giyim stili de olabilir, bir saç modeli de veya bambaşka bir hobi de... Ama bir şekilde kendinize özgünlük katın.
•    Markalar bir gecede inşa edilmez. Sabırlı ve istikrarlı olun. Kendinizi yani markanızı tanımlayacak kelimeyi her ay değiştiremezsiniz. Değiştirirseniz zaten bu kelimenin sizinle özdeşleşme fırsatını ortadan kaldırmış olursunuz. O yüzden kendinizi iyi tanıyın, doğru kelimeyi seçin ve o kelimede ısrarcı olun.
•    İki tane yan yana restoran olduğunu düşünün. Boş olanda yemek yemektense dolu restoranda masa beklemeyi tercih edersiniz. Çünkü o restoranı tercih edenlerin bir bildiği var diye düşünürsünüz, kendinizi riske atmak istemezsiniz. İşte talep görüyor olmanız da bir erkeğin sizi seçmesini kolaylaştırır. Çünkü o erkek, diğer erkeklerin bir bildiği var diye düşünür. Başka erkekler tarafından da beğenildiğinize dair sanal bile olsa bir imaj yaratın.