Hepsi beş pekiyi!

Genç tasarımcıların hikayeleri ve hedefleri...

Hepsi beş pekiyi!


İpek Arnas
Esprili detaylarla süslü tasarımlar
2 Ters 1 Düz. Hayır örgü tarifi  değil, bizzat markanın adı! Markanın yaratıcısı ise, 26 yaşındaki İpek Arnas! Üniversitede işletme üzerine eğitim alan genç tasarımcı, hep daha yaratıcı ve eğlenceli bir mesleğinin olmasını hayal ettiği için, üniversiteden mezun olduktan sonra Lasalle International Academy’de moda tasarımı eğitimi almış. Ardından da, 2 Ters 1 Düz diyerek, örgü olayına girmiş. “El emeğinin değeri zaten ülkemizde biliniyor. Ama geleneksel olana ilgi sadece belli bir alanda kalmış. Moda alanında bununla ilgili bir boşluk olduğunu düşünüyorum. İşte benim markam da, gelenekselin getirdiği zengin örgü ve doku çeşitliliğini, modayla buluşturmayı hedefliyor. ”Bu markanın kendine ait bir karakteri var. Hayvan ve insan figürlerinin yer aldığı tasarımlar gerçekten dikkat çekici. Koleksiyonda fermuar, çengelli iğne gibi detayları sıkça görüyoruz. Farklı obje grafiklerini, tasarımlarında esprili bir anlayışla kullanıyor. Örneğin, bir eldivenin iki parmağına yerleştirdiği makas ya da bir kazağın bilek kısmına koyduğu bir saat, ince ve esprili detaylar oluşturuyor. Markayı özelleştiren biraz da bu! Ama her şey belirli bir düzeyde sadelikle birleştirilmiş, bu ayrıntıyı da eklemek gerekiyor. Moda çok hızlı değişiyor ama İpek, hızlı üretilmediği gibi hızlı da tüketilemeyecek bir şeyler yapmanın peşinde. Örgünün yıllarca kullanılabileceğini ve en büyük artısının modasının geçmemesi olduğunu düşünüyor. Diğer yandan da, tam bir vintage meraklısı. Her alanda eskiyi seviyor, vintage aksesuarlar kullanmaya bayılıyor. İleride stil danışmanlığı vermeyi de düşünüyor. “Bence zaten bu da işin bir parçası” diyor. İpek bu tasarımlarının en çok modasını kendi yaratan, sokak modasına yön veren, tarz sahibi kişilere hitap ettiğini, bu yüzden özellikle Nil Karaibrahimgil’in üzerinde görmek istediğini söylüyor. Vivienne Westwood, Sonia Rykiel, Jeremy Scott, Karl Lagerfeld,Viktor & Rolf, Unique, Hüseyin Çağlayan, Peter Jensen, Comme des Garçons, Junya Watanabe, takip ettiği tasarımcılar. Bunun yanında, kendisi gibi genç tasarımcıların fikirlerine de önem veriyor. Fiyatlar; 50.00 TL ile 600.00 TL arasında değişiyor.
Nerede bulabilirsiniz: Midnight Express, Akmerkez Fashion Up/Western Country Pop Up Store 3, Building, Cassette, Lazy, Kumpanya 62 www.2ters1duz.com


Raisa&Vanessa Sason
Rönesans dönemi sokağa çıktı

Dört yaşından beri resim çiziyorlar ve giyinip süslenmeyi de çocukluklarından beri çok seviyorlar. Dolayısıyla, bu işe bulaşmaları küçük bir çocuk oldukları yıllara dayanıyor. Enteresanlığı ve farklı açılımları sevdikleri her hallerinden belli oluyor. Tarzlarında, rönesans döneminin şıklığı, lüks ve eleganlığı, günümüzün sokak modasıyla buluşuyor. Tarzlarını oluştururken, özellikle Vivienne Westwood ve John Galliano’dan ilham almışlar. Zaten açıkça görülüyor ki, karşımızda günlük kıyafetler yerine, daha şov amaçlı tasarlanmış kıyafetler var. “Çünkü bu şekilde, kendimizi daha çok gösterebiliyoruz” diyorlar. En çok talep gören parçalar ise, ceketler! Özellikle de, omuzları çivi detaylı olan deri ceket! İşin içine iki kişi, iki kardeş hele bir de ikiz kardeşler girince, olayların sık sık sarpa sarması muhtemel diye düşünüyoruz. “Aramızda bir iş bölümü yapmadık. İçimizden o an ne geliyorsa, onu yapıyoruz. Elbette zaman zaman anlaşamıyoruz, birimizin yaptığını diğeri beğenmiyor. O zaman da, tasarım kiminse, işi yapmaya o devam ediyor!” Diğer tasarımcıların arasından kendilerine özgü tarzlarıyla sıyrılmayı başaran Vanessa ve Raisa, kendilerini birkaç sene sonra Londra’da Music Hall’de teatral bir defile yaparken hayal ediyor. Umarız, hayalleri gerçek olur! Fiyatlar; 400.00 TL ile 1.600 arasında değişiyor.
Nerede bulabilirsiniz:  Building, Akmerkez Fashion Up/Western Country Pop Up Store 3
Duygu Şahin
İlhamını iç dünyasından alıyor
“Boğaziçi Üniversitesi’nde okurken, ekonomi notlarımın çevresini desen ve çöp adam figürleriyle donatmaya başlayınca, bir anormallik olduğunu anladım. Annem müthiş dikiş diker. Bu, iş hayatına başladığımda tüm organizasyonlarda kendi tasarımlarımı giyme şansını yarattı bana. Çevremdekilerin güzel tepkileri, işimi bırakıp kendimi Central Saint Martins’e atmama neden oldu!” Tasarım dünyasına adım atmasının hikayesini işte böyle anlatıyor Duygu Şahin. 27 yaşındaki tasarımcı, özellikle günlük, rahat ve farklı tarzıyla dikkat çekiyor. Duygu’nun tasarımlarını bir adım öne çıkaran ise kumaş kalitesi, dikiş detayları ve tasarımlarının giyilebilir olması. İlhamını, çevresinden ve kendi iç dünyasından aldığını ve kalemi eline almadan önce sezona ait hiçbir koleksiyona bakmadığını söylüyor. Ama tabii ki hayranı olduğu tasarımcılar var: Alexander McQueen, Hüseyin Çağlayan ve Erdem bunların başında geliyor. En dikkat çeken tasarımları ise, küçük bir çam ağacını andıran yeşil elbisesi ve pelerinleri. Tasarlamaktan en çok keyif aldığı kıyafet ise, tişörtler! Bir de üzerinden çıkarmadığı elbiseler. Gözlerinizi dört açın, çünkü yakında, başlı başına bir tişört koleksiyonu hazırlamayı planlıyor. Fiyatlar; 240.00 TL ile 500.00 TL arasında değişiyor.
Nerede bulabilirsiniz: Building, Akmerkez Fashion Up/Western Country Pop Up Store 3. Yakın zamanda kendi web sitesini hazırlayıp internet üzerinden de satış yapmayı planlıyor.

Burcu Kuru
"Her koleksiyonun bir hikayesi var"
23 yaşındaki tasarımcı, tasarım dünyasındaki ilk adımlarını Elif Cığızoğlu’nun yanında stajyer olarak çalışmaya başlayarak atmış. Zaman içerisinde, koşar adım ilerleyerek, bu işe tutkuyla bağlanmış. En dikkat çeken tasarımlarından birinin, Building için yaptığı ters frak olduğunu söylemeliyiz! Tasarlamayı en sevdiği parça ise, kesinlikle elbise! Onun tasarımları neden mi özel? Kendisi bunu şu şekilde açıklıyor: “İçleri boş tasarımlar değil ve her bir koleksiyonun hikayesi var. Ayrıca çok iyi bir ekiple çalışıyorum. ”En beğendiği tasarımcılar; Viktor&Rolf, Miu Miu, Maison Martin Margiela. Türk tasarımcılardan ise, Zeynep Tosun’u farklı bir yere koyuyor. Kişiye özel tasarımlar yapmak içinse, kendi ofisini açmayı bekliyor. “Şu anda butiklerle çalıştığım için günlük kıyafetler yapmayı tercih ediyorum; ceketler, elbiseler, bluzlar... Ama kendi o?simi açtığımda mutlaka kişiye özel çalışmak istiyorum; çünkü her beden ayrı dil, ayrı hikaye, ayrı kumaş demek ve ben bu farklılığı her zaman yaşamak istiyorum. ”Biz onu ileride çok iyi yerlerde hayal ediyoruz; o ise kendini, insanların ismini duyduğunda, “Aa ben o kıyafetleri biliyorum” dediği herhangi bir yerde… Fiyatlar; 180.00 TL ile 600.00 TL arasında değişiyor.
Nerede bulabilirsiniz: Building, Akmerkez Fashion Up / Western Country Pop Up Store 3, Mels Couture


Eda Akpınar
‘Sezonsuzluk’ trendini takip ediyor
Elbise dolaplarının içinde hayaller kuran, kız kardeşlerine elbiseler tasarlayıp onları fotoğraflarının üstüne giydiren bir kız çocuğu, gelecekte tasarımcı olmaz da ne olur? 23 yaşındaki Eda Akpınar, Istituto Europeo di Design Milano’da, moda ve tekstil tasarım bölümünü bir yıl atlayarak diplomada onur derecesi ile bitirmiş. Ardından Nike Italia Art&Football Workshop’una seçilerek ilk uluslararası çalışmasını gerçekleştirmiş. Gelenekselleşmiş bir İtalyan markası olan La Perla için alternatif vitrin tasarımları hazırlamış. Milano’da Agatha Ruiz De La Prada gibi birçok defile arkasında asistanlık yapmış. 2008 yılında da kendi markası olan EAK’ın, bilinçaltı temalı ilk bayan koleksiyonunu Magazzini Generali Milano’da sergilemiş. Daha sonra Hüseyin Çağlayan’ın ‘Transformation’ temalı workshop’u gibi çeşitli projeler içerisinde yer almış. Şu anda, bir hazır giyim firmasında erkek giyim tasarımcısı olarak çalışıyor. Bir yandan da, markası EAK için yeni koleksiyonunu hazırlıyor. Bu yaşta bu kadar başarı karşısında şapkamızı çıkardıktan sonra, koleksiyonu inceliyoruz. EAK markasının kimliğini oluşturan en önemli iki şey, yaratılan desenler ve tamamen el işçiliği ile yapılan drapeler. Desenlerin renkleri, modellerin sadeliği, detaylardaki çarpıcılık ve kumaşlardaki farklı doku birleşmeleri, en dikkat çeken noktalar. Bir tek kendi üzerinizde görebileceğiniz farklı ebru desenleri de, en favori parçalar arasında. Eda’nın tüm koleksiyonlarında en dikkat ettiği trend; sezonsuzluk! Her yıl tekrar tekrar bıkmadan giyilebilecek parçalar tasarlamayı, üzerine biraz sanat ve biraz da zanaat eklemeyi seviyor. Favori tasarımcılarına gelince… Jil Sander by Raf Simons, Prada, Nicolas Ghesquière başı çekiyor. Yurt dışı mezuniyet defilelerini de yakından takip ettiğini söylüyor. Eda, EAK markasının yeniliğe açık, kalıplardan sıkılmış, özgür, 25 ile 45 yaş arası kadınlara hitap ettiğini söylüyor ve ekliyor: “Yani Egon Schiele’nin resimlerinde betimlediği tüm kadınlar… Gerçek hayatta Tilda Swinton ilk aklıma gelen isimlerden. Erkek koleksiyonum olsaydı, Haluk Akakçe giysin isterdim, ki kendisinden telefon aldım fakat bir türlü bir araya gelip bir şeyler yapamadık.” Hazırlıklarını yaptığı yeni koleksiyonunu kısa bir filmle tanıtmak istiyor. Moda çekiminden öte daha duygusal ve derin bir şeyler katmak için harıl harıl çalışıyor. Bir yandan da heykel ve insan anatomisi ile neler yapabileceğini kurguluyor. Yurt içi ve yurt dışı moda haftalarında bulunmayı, bir de kendi mağazasını açmayı hedefleri arasına yerleştirmiş. Fiyatlar; 120.00 TL ile 450.00 TL arasında değişiyor. Tişört fiyatları ise 80.00 TL civarında.
Nerede bulabilirsiniz: Bilstore Tünel ve Akmerkez Fashion Up/Western Country Pop Up Store 3.www.edaakpinar.com