Enerjinizi ikiye katlayın!

Besin takviyeleri ve enerji veren hareketlerle kışa hızlı bir giriş yapın!

2-3 ceviz ya da 10 adet fındık tüketin
Niasin, E vitamini, demir ve potasyum içeren yağlı tohumları tüketmeye özen gösterin. Sert kabuklu yağlı tohumların içeriğindeki E vitaminin antioksidan özelliği yorgunluğa ve halsizliğe iyi gelebiliyor. Ancak yüksek enerji içeriği nedeniyle tükettiğiniz miktarı abartmayın.

Haftada bir gün kurubaklagil yiyin 
Kuru baklagiller; B grubu vitaminleri ile demir, potasyum ve yoğun posa içerdiklerinden kan şekerini dengede tutarak vücudun direncini arttırıyor. Sofranızda her hafta en az bir kez fasulye, nohut, mercimek, barbunya, bakla, kuru börülce veya soya fasulyesi gibi baklagillerden biri olmalı. 

Ani iştah artıran besinlerden uzak durun
Patates, pirinç pilavı, beyaz ekmek, çay şekeri ve bal gibi kan şekerini hızlı yükselten ve ani iştah artışına neden olan yüksek glisemik indeksli besinlerden kaçının. Bunların yerine kan şekerini hızlı yükseltmeyen ve tok tutan tam buğday, tam çavdar ekmeği, bulgur pilavı, yulaf gibi düşük glisemik indeksli besinleri tercih edin. Yüksek glisemik indeksli besinler kan şekerinin hızlı yükselmesine neden olur ve ani yükselen kan şekeri yorgunluk ve ani uyku basması problemlerini ortaya çıkartır. Bu da sürekli kendinizi aç hissetmenize neden olur.

Yeşil yapraklı sebze tüketimini artırın
Vitamin ve mineral zengini olan özellikle koyu renkli ıspanak, roka, pazı, nane gibi mevsim sebzeleri tüketmeye çalışın. Vitamin ve mineral kaybı olmaması için çiğ veya yüksek sıcaklıkta kısa sürede, az suda veya buharda pişirin. Yeşil yapraklı sebzelerin içeriğindeki antioksidanlar serbest radikallerin oluşumunu önleyerek vücudun direncini arttırır ve enzimlerin daha iyi çalışmasını sağlar. Bu da  metabolizmanın daha düzenli çalışmasına yardımcı olur.

Bol bol bitki çayı için
Metabolizma hızını arttırdığı ve yağ emilimini engellediği için sıklıkla yeşil çay tavsiye ediliyor. Ancak tüketiminde dikkatli olunması gereken bazı noktalar var. Yüksek tansiyon, taşikardi gibi şikayetleri bulunanların ve hamilelerin yeşil çay tüketmemesi gerekiyor. Çünkü yeşil çay, kalp ritmini arttırıyor. Bu şikayetleri bulunmayanların bile günlük yeşil çay tüketimini maksimum 4-5 fincan ile sınırlandırmaları gerekiyor. Ayrıca yaşlıların, gebelerin, ilaç kullananların ya da emzirenlerin bitki çayları tüketimine dikkat etmesi ve her çayı içmemesi önemli.
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.