Minik hilelerle kilonuzu yönetin

Diyetisyen Selahattin Dönmez, yaza sayılı günler kalakalıcı kilo verme.
Çoğu zaman diyet yaparken, kafelerde hem sağlıklı hem de az kalori içerdiği için etli, tavuklu veya peynirli salataları yemeyi tercih ederiz. Aslında salatalar, göründüğü kadar masum değiller. Salatalara genellikle çeşitli soslar, buğday, mercimek gibi kalori ve besleyici değeri yüksek tahıl veya kuru baklagiller ekleniyor. En önemlisi de pane edilmiş, kızartılmış peynir, et veya tavuk parçaları ile servis ediliyor. Bu nedenle tercihlerimize dikkat etmeliyiz. Aşağıdaki seçimlere uyarsanız en az 170 kalori ve 9 gram yağdan kurtulabilirsiniz.

Kalorisi en düşük salatalar orta boy, zeytinyağı ve sadece balzamik sirke ile tatlandırılmış deniz mahsullü bol yeşillik, mısır, havuç ve mevsime uygun sebzelerle servis edilenidir. Bunu, kuru baklagilli yani mercimek veya nohutlu salatalar, sonrasında ise beyaz peynirli Akdeniz salatası ve ızgara levrek fileto ile hazırlanmış salatalar izlemektedir.

En kalorili salata Sezar salatadır. İçerisindeki ançuezli ağır sos sayesinde kalori bombası haline gelmektedir. Bunu büyük boy içerisinde biftek, tavuk, keçi veya hellim peyniri ile pane edilen salatalar takip eder. Üzerine eritilmiş peynir eklenmiş olanlar ise diyet yapanlar için kesinlikle uygun değildir. Özellikle çalışan insanlar kahvaltıda poğaça, simit ya da sandviç alarak kahvaltılarını ayaküstü yaparlar. Eğer kahvaltıda da doğru seçimi yaparsanız kilo kontrolünüzde başarılı olmama ihtimaliniz yok. Böylece sadece kahvaltıdan 100 kalori ve 7 gram daha az yağ almanız mümkün.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.