Minik hilelerle kilonuzu yönetin

Diyetisyen Selahattin Dönmez, yaza sayılı günler kalakalıcı kilo verme.
Yağlı kırmızı etlerle hazırlanmış ana yemekler kalori açısından oldukça yüksektir. Buna bir de kremalı soslar eklenince kilo vermek yerine almanızı sağlar. Özellikle yan yemek olarak kremalı patatesler, bol yağlı makarnalar veya risottolardan uzak durulması gerekir. Aşırı şeker tüketiminden uzak durmak, sağlıklı beslenme önerilerinin çoğunda şeker ve şeker içeren besinlerin sınırlandırılması önemli. Fakat burada en önemli şey sağlıklı şekeri bulmaktır. Şekeri sadece çayda uygun formda ve az kullanarak günlük ortalama 125 kalori daha az almanızı sağlayabilirsiniz.

Çaylara bal veya pekmez ekleyerek tatlandırın, sofra şekeri, esmer şeker ve sıvı şeker kullanmayın. Çünkü bal ve pekmezde bulunan yararlı besin maddeleri boş kalori almanızı engeller.

Yapay tatlandırıcının çeşidi ne olursa olsun diyabet hastası değilseniz sadece kilo vermek için kullanmayın. Uzun süreli kullanımlarda oluşan böbrek, karaciğer ve göz sorunlarına neden olabilen yapay tatlandırıcıları sadece sakız ve gazlı içeceklerden almanız yeterli. Artık birçok insan gün boyunca bol şuruplu, farklı tatlarda ve krema içeren kahvelerden içiyor. Özellikle gizli kaloriler olarak adlandırdığım bu içecekler arasından doğru tercih yapmak kilo vermede sorun yaratmaz. Sıcak kahveler soğuk kahvelere göre daha iyi kilo verdirir. İyi bir tercih ile en az 300 kalori, 25 gram şeker ve 15 gram yağdan tasarruf etmiş olursunuz.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.