Renkli bir yol arkadaşı

CX-5’i test ettik...

Renkli bir yol arkadaşı


Beklenmeyen bagaj
‘Gizli, ancak beklenmeyeni içinde barındıran’ bir durum var bagajda. Arka koltuklar kolay bir hareketle katlanabiliyor. Bu da ciddi bir bagaj alanı oluşmasını sağlıyor. Eşyaların daha kolay yüklenmesi için tasarlanmış bagaj kapağı gerçekten görevini iyi yapıyor. Bagaj, altındaki bölme ile birlikte 503 litrelik geniş bir alan sunuyor. Yani dört büyük valiz rahatlıkla sığıyor. Arka koltukları katladığınızdaysa alan 1620 litre genişliğe ulaşıyor. Daha ne olsun?

Teknik özellikler
Şanzıman: 6 vitesli / otomatik
Azami hız: 187 km.
Hızlanma (0-100 km./sn.): 9.6
Gövde tipi: Monokok
Kapılar: 4+1
Yakıt enjeksiyon sistemi: Direk enjeksiyon
Yakıt deposu kapasitesi: 56-58 litre
Yakıt tüketimi: 100 km.’de yaklaşık 6 litre76 sayfalık kocaman bir kitap verildi bana; basın tanıtımı... Okudum mu? Okudum ama kendi deneyimlerimi yazacağım size... Şanzıman ve motor gibi konulara her kadın kadar uzak olduğum için bu tip bilgiler okumayı beklemeden okuyun derim yazıyı. Kafanızda teknik soru işaretleri kalırsa da bir Mazda bayisine düşürün yolunuzu hemen...

Fark yaratan renkler
Yedi farklı renk seçeneği bulunan Mazda CX-5’in en beğenilen ve benim de gözüme en güzel görünen renkleri, ‘tutku kırmızısı’ ve ‘gökyüzü mavisi’. Deneme sürüşü için kullandığım otomobil de mavi olunca tam bir ‘değmeyin keyfime’ durumu ortaya çıktı! Sportif ve güçlü dış görünümü ile ilk bakışta beni etkilemeyi başarıyor kendisi doğrusu. Farlarıysa tasarımıyla en büyük farkı yaratıyor. Ona ilk baktığınızda göz göze geldiğinizi hissediyorsunuz.

Emin ellerdesiniz
Tüm İstanbullular hatta artık tüm büyük şehir insanları ‘trafik’ ile çılgın bir mücadele içinde. Bu nedenle herkes otomobilinden daha fazlasını istemeye başladı: Daha fazla konfor, daha fazla güvenlik, daha fazla güç! CX-5’de yer alan üstün güvenlik donanımları içersinde, akıllı fren sistemi, şerit değiştirme uyarısı, yaklaşan araç uyarısı gibi sistemler mevcut ve bunların hepsi sesli. Aynı zamanda yan aynalardan da uyarı geliyor. Uzun yolda muhteşem bir sistem! Ama köprü trafiği söz konusu olduğunda, ekranda sürekli ‘fazla yakınlaşıldı’ yazması ve aynaların sürekli alarm halinde olması tedirgin edebiliyor. Bir güvenlik notu daha: CX-5’i darbe enerjisini kabinden uzaklaştıracak biçimde tasarlamışlar.

İç dünyası
Her şey sürücünün keyifli bir yolculuk geçirmesi için tasarlanmış. Sportif koltuklar son derece rahat. Tüm gösterge panellerinde ışıklandırma var. Orta konsolda yer alan ekran bana göre nostaljik bir görüntü içersinde. Ayrıca bu ekrana dokunarak tüm bilgilere rahatlıkla ulaşabiliyorsunuz. Direksiyon simidi ve orta konsolda bulunan (vites ve el freni arasında) kumanda ekrandaki navigasyon, bilgi-eğlence sistemini yönlendirmek için. CX-5’in her köşesine bir şeyler saklayıp sonra unutabilirsiniz. Vites kolunun ön kısmında, kişisel eşyaların yerleştirilmesi için ideal genişlikte bir açık alan ve her bir kapının triminde bir litrelik şişe koyulabilen gözler bulunuyor. Aynı zamanda hem ön hem de arka kısımda bardak koyma yerleri ve daha küçük eşyaların koyulabileceği çok sayıda minik cep mevcut. Bu durum biz kadınlar için biraz tehlikeli aslında... Ne de olsa girdiğimiz her yeri bir ‘yaşam alanına’ çevirmeyi başarırız biz!

Bizim için bu ay bir nevi kentsel dönüşüm yaşandı. Güneşli’den şehrin merkezine Mecidiyeköy Trump Towers’a taşındık. Üstüne de ‘şehirde ne kadar köprü varsa hepsine bakım yapalım’ durumuyla karşı karşıya kalınca otomobil kullanmak bir eziyete dönüştü. Geçen ay Hyundai ile başlayan Uzakdoğu sempatizanı halimi bu ay Mazda ile devam ettireyim dedim. Mazda bizim gençliğimizin favori otomobillerindendi ve galiba ben onu orada bırakmışım... ASX reklamları ile aklıma tekrar düştü, kendini hatırlattı! CX-5’i denemem tavsiye edildi. Söz dinledim... Yollara düştüm!