Zayıflama uğruna hataya düşmeyin

Besin destekleyicilerini kullanırken bunlara dikkat!

O zaman fazla kullanımı toksik etkiye neden olup çok zararlı olabilir!
Dyt. Ş.A.: Her şeyin fazlası her zaman iyi olmadığı gibi nasıl yağ, şeker, sodyum için azı karar çoğu zarar diye düşünüyorsak, vitamin ve mineraller de yeterli düzeylerde alınmalıdır. Besin destekleyici kullanımının hekim önerisi ile olması en doğru yöntem ve seçim olarak kabul edilmektedir. Çünkü bireyler alması gereken desteği, ne kadar, ne sıklıkta ve ne miktarda kullanması gerektiği konusunda yeterli bilgiye sahip olmayabilir. Bu nedenle de muhakkak doktor ya da beslenme uzmanlarına danışılmalıdır. Bazı ürünlerin yüksek alımları saç dökülmesi, mide bulantısı ve kusmaya neden olabilmektedir. Yine böbrek taşları, karaciğer ve sinir sistemi hastalıkları ve doğumsal bozukluklar da son dönemlerde gittikçe yaygınlaşan besin destekleyicilerin bilinçsiz kullanımından meydana gelebilmektedir. Özellikle yağda eriyen vitaminler (A,E, D ve K vitaminleri) vücutta depolandıkları için, uzun süre yüksek doz kullanımları vücutta toksik etki, hatta ölüm riski yaratmaktadır. Yine suda eriyen vitaminlerden B6 vitaminin fazla alımı menstruasyon dönem öncesinde tansiyon düşüklüğüne neden olabilmektedir. Birçok kadın zararsız olduğunu düşünerek B6 vitaminini uzun süre kullanmakta bir sıkıntı görmez fakat bu aşırı alım, sinir sisteminde dejeneratif bozukluklara geri dönüşsüz neden olabilmektedir.
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.