Cannes rekor Lions’a başvuru

Bir hafta sürecek festivalde Türkiye'den 560 çalışma Aslan almak için yarışacak.

Cannes rekor Lions’a başvuru

Festivalin yönetim kurulu başkanı Philip Thomas, endüstrinin yüksek bir hızla ilerlediğini söyleyerek, bunun kanıtının da yeni mobil ve marka içeriği ve eğlence alanlarına yapılan rekor katılım olduğunu belirtiyor. Thomas, “Aynı zamanda radyo, film ve yazılı basın gibi geleneksel alanlara da güçlü bir ilgi olduğunu görüyoruz. Ben eminim ki Cannes Lions’u kazananlar sektöre güç ve heyecan katacak, yaratıcı marka iletişiminde nelerin yapılabileceğini gösterecek” diyor.

Cannes Lions olarak bilinen Uluslararası Yaratıcılık Festivali, dünyanın en büyük pazarlama iletişimi etkinliği olma özelliği taşıyor. 1954 yılında kuruldu ve her yıl haziran ayında Cannes’da düzenleniyor. Festivalde, sektörün önde gelen isimlerinin sunduğu 50’nin üzerinde seminer, 20’den fazla atölye çalışması, 30 yaş altı gençlere yönelik ‘master class’ bir hafta boyunca sürecek etkinliklerden yalnızca birkaçı. 250’yi aşkın konuşmacının katılacağı festivalde tanıdık simalar var. ABD eski başkanı Bill Clinton, Blondie grubunun efsanevi sesi Debby Harry, sporcu Nadia Comaneci, yönetmen Ridley Scott, ünlü reklamcılar Sir JohnHegarty veDanWieden, sektörün ağır topları Sir Martin Sorrell ve Maurice Levy, festival kapsamındaki konferanslara katılacak ünlü isimlerden sadece birkaçı.

Türkiye'den kimler katılacak?
Türkiye temsilciliğini Doğan Burda’nın yürüttüğü festivalin "Young Lions" yarışmasında Türkiye basın,film, internet ve pazarlama dallarında temsil edilecek. Akmerkez sponsorluğunda gerçekleştirilen elemelerde birinci gelen ve yarışmaya katılacak isimler şöyle: Basın kategorisi: Fatih Mehmet Yılmaz/RDB Creative Group-Oğuz

Atlıman/ Alametifarika
Film kategorisi: Kerem Tüten-Sungu Hacışabanoğlu/TBWA

İstanbul
İnternet kategorisi: İlker Şener-Can Özmert/ Sesli Harfler
Genç pazarlamacılar: Hande Kozlu-Selen Ertem/ VodafoneDünya genelinde 87 ülkeden 34 bin 301 gibi rekor başvurunun geldiği Cannes Lions 59’uncu Uluslararası Yaratıcılık Festivali, bu ilgi ile reklam ve iletişimde düzenlenen en büyük global yarışma olduğunu bir kez daha kanıtladı. Yarışmanın 15 kategorisine Türkiye'den katılım 560 adet ile tüm yılların rekor seviyesinde gerçekleşti. Geçen seneye göre katılımdaki artış yüzde 51 oldu.

Başvuruların 15 ayrı kategoride yapıldığı yarışmaya katılımbeklenenden fazla olunca, marka içeriği, eğlence ve demobil alanlarında ilave jüri üyeleri eklendi. Toplam jüri üyesinin 287’ye çıktığı Cannes Lions'ta Türkiye bu yıl basın jürisinde Happy People Project'ten Yaşar Akbaş ve açıkhava jürisinde Draftfcb'den Elif Önay tarafından temsil edilecek. Böylece, 2003 yılından beri Cannes Lions jürilerinde görev alan önde gelen Türk reklamcıların sayısı 17'ye çıkacak.