Tülin Şahin, sebze ve meyveden zengin bir beslenmenin çok önemli olduğuna dikkat çekiyor ve hangi meyve ve sebzenin ne işe yaradığını açıklıyor... İşte Tülin Şahin'in listesindeki en yararlı sebze, meyveler... Size düşen, her gün hangi beş sebze ve meyveyi yiyeceğinize karar vermek...
Kimi antioksidan deposu, kimi C vitamini, kimi toksin atıcı özelliğe sahip, kimi kalbi koruyor... Mutfağınızın baş tacı sebze ve meyveler sağlığınızın da baş tacı. Tabi doğru şekilde tüketmeyi bilirseniz...
Elma: C ve E vitamini açısından zengin. Bağırsak sisteminin korunmasına faydalı çünkü posa içeriyor. Kolestrol düşürücü etkisi var. Kan şekerini kontrol altında tutuyor. Spordan sonra bir tane öneririm.
Armut: Fosfor, kalsiyum ve potasyum açısından zengin. Kalp kaslarının düzenli çalışmasını sağlıyor. Tansiyon dengesizliğinin
giderilmesinde etkisi var. Bağırsakların düzenli çalışmasını sağlıyor.
Ananas: Potasyum, fosfor, demir, A ve C vitamini içeriyor. Toksin atıcı etkisi var. Bağırsakları düzenli çalıştırıyor. Cilt sağlığı için de
oldukça faydalı.
Kiraz: Kalsiyum, fosfor, C vitamini içeriyor. Vücudun su dengesini sağlıyor. Romatizma ve gut hastalıklarına iyi geliyor. Kabızlığı
önlüyor. Kandaki zararlı maddelerin vücuttan atılmasını sağlıyor.
Üzüm: Potasyum ve C vitamini deposudur. Sindirim sistemi üzerinde faydalıdır. Vücudun savunma mekanizmasını güçlendiriyor.
En kalorili meyvelerden biri olduğu için tüketirken dikkat edin.
Muz: En kalorili meyvelerden biri de muzdur. Ama B6 vitamini ve potasyum açısından zengindir. Hücre yenilenmesinde ve bağışıklık
sisteminin güçlenmesinde faydalı. Ara öğün olarak tüketebilirsiniz.
Nar: C vitamini, demir ve potasyum deposudur. Çok güçlü bir antioksidandır. Kansere karşı koruyucudur.
Avokado: Potasyum, magnezyum, A ve E vitamini içerir. Lif oranı yüksektir. Kabızlığa iyi gelir. Cilt, saç ve vücut bakımında
sık sık kullanılır.
Çilek: A, C ve E vitaminiyle folik asit bakımından zengindir. Cilde iyi gelir. İdrar söktürücü etkisi vardır.
Kivi: C vitamini deposudur. Yaşlanmayı geciktirir. Çok güçlü bir antioksidandır. Turunçgillerden bile daha fazla C vitamini içerir.
Portakal: C vitamini ve flovanoid denilen antioksidan deposudur. Kansızlığa iyi gelir. Kalp ve atardamarları korur. Kolesterolün
düşürülmesini sağlar.
Mandalina: C ve A vitamini ile potasyum deposudur. Hastalıklara karşı direnci arttırır. Güçlü bir antioksidandır.
Patlıcan: B1, B2, C ve A vitamini içerir. Sinir sistemine iyi gelir. Cilt sağlığı için faydalıdır.
Pırasa: Demir, kalsiyum ve potasyum içerir. İdrar söktürücüdür. Sindirimi kolaylaştırır.
Limon: Yüksek oranda C vitamini içerir. İdrar yolları iltihabında faydalıdır.
Yeşil biber: C vitamini yönünden çok zengindir. İyi bir antioksidandır.

Günde 5 meyve, 5 sebze!

Tülin Şahin sebze ve meyveden zengin bir beslenmenin çok önemli olduğuna dikkat çekiyor.
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.