Alkali Yaşam

Dr. Ayşegül Çoruhlu'nun 'alkali yaşam' konusundaki önerileri...
Alkali yaşamın temellerini atın
• Sebze ağırlıklı beslenmeye ağırlık verin. Zaten her hekim sebze, meyve, baharat, kuruyemiş gibi temeli bitkiler olan beslenme öğelerini bol bol tüketmeyi önerir. Bu yeni bir bilgi değil. Yeni olan, benim eklediğim şu bilgi: Bu besinlerin sağlığa yararlı olmalarının altındaki temel sebep, bunların vücudun istediği alkali ortamı sağlamaları. Sebze ağırlıklı beslenmek vücudu alkali yapar. İşte bu yüzden sağlıklıdır.
• Diğer önemli nokta da, doğru oksijen ve iyi nefes almak. Doğru nefes de bizi alkali yapar.
• Yoga, pilates, yürüyüş gibi rahat ve derin nefes alınan egzersizler alkali olmayı sağlar.
• Saat 23’te uyumak, geç saatte yatmamak gerekir.
• Akşam yemeğini çok erken ve çok az yemek alkali olmak için şarttır. Yanlış akşam yemeği vücudu çok asitlendirir.
• Elbette stresten uzak kalmak gerekir.
• Çıplak ayakla toprağa basmaktan, infrared saunalara kadar pek çok alkali olma yöntemi var. Alkali olmak bir yaşam biçimi olmalı.

Bu diyeti herkes uygulayabilir mi?
Bahsedilen öneriler herkes için sağlıklı öneriler. Alkali diyette kısıtlanan besinler zaten sağlık için matah olmadığını bildiğimiz; hazır gıdalar, alkol, şekerli içecekler, kızartmalar, işlenmiş ürünler, ağır hayvansal gıdalar, şekerlemeler, basit unlular gibi kimseye bir faydası olmayan besinler. Bu tür besinleri azaltıp alkali yapan besinlere ağırlık vermek dünya üstündeki herkes için sağlıklı.

Alkali diyetin faydaları
Biz trilyonlarca hücreden oluşan çok kompleks yapılı organizmalarız. Tüm bu sistemin iyi çalışması için iyi enerji kaynakları kullanmak gerekir. Yakıt doğru değilse motor da iyi çalışmaz. O halde alkali beslenerek hücrelere en iyi yakıtı verdiysek, o hücrelerin de sağlıklı kalmasını ve işlerini doğru yapmasını sağlamış oluruz. Damarlardaki hücreler sağlamsa damarlar sağlam, beyindeki hücreler sağlamsa beyin sağlam, ciltteki hücreler sağlamsa cilt iyi demektir. Bu liste her organ için uzatılabilir.
Alkali beslenmede ilk fark edilen bağırsak sağlığının düzelmesi, hazımsızlık, gaz şikayetlerinin azalmasıdır. Kabızlık geçer. Reflü azalır. Bel bölgesi incelir. Cilt parlar. Sırt ağrıları geçer. Dinç uyanılır. Bu liste çok uzundur inanın.
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için çerez politikamızı inceleyebilirsiniz.