Çiçek deseni nasıl kombinlenir…

Bazen düşünüyorum büyük konuştuğum ve kınadığım her şeyi yaşamak/yapmakta bir nevi bir şeylerin diyetini ödemek gibi birşey..

İncifer İbiş

İncifer İbiş


Kime ne yapmış olabilirim ki ben acaba “basma kumaştan giysiler moda oldu inanamıyorum, hayatta giymem” dediğim şeyleri şimdi üzerimden çıkarmıyorum ben… "Nasıl ceza bu ? Cezaya bak!" diyenlerinizi duyuyorum şuan. Siz de yani…!!! Ne günahım olacak benim başka.. !! Cezası da olsa olsa bu olur. İnşallah yani ! :) Aklıma gelen 2-3 şey yok değil de yaşım küçüktü sayılmaz bence... Hahaha :)

Kalbim temiz, sinsi değilim, merhametliyim, yardım severim, hayvan severim (korkum ve alerjik nedenlerle uzaktan sevenlerdenim), insan severim, dedikodu yapmam (Gıybet yaparım arada, yalan söylemeyim şimdi gıybet benim için; Masum, ufak tefek şeyleri en yakın arkadaş, sevgili gibi yakınlar ile güven çerçevesi içinde yapılan kulak çınlatma eylemi... ) dedikodu farklı o detaya ve onu yapanlara girmeyeyim sayfa sayfa yazarım tutamam çenemi pişman olursunuz, yüz yüze bakamazsınız... :)

Ben en fazla yine birinin yakasına, paçasına bir kulp bulmuş üstüne bir de “Allah aşkına bu ne böyle” deyip bıkbıklanmışımdır. Neticede bunu söylediğim insanlarda benim yakınım olan insanlar valla biriniz içinden “kınadığını yaşa inşallah, desenlere boğul, şişko görün” dediyse Aşk olsun!!! Ben sizi sevmesem söylenir miyim, der miyim? Onun bunun kıyafetine karışmak dışında bir günahım olmamasını düşünecek özgüveni nereden bulduğum konusunda da hiçbir fikrim yok. Bak hala kaçıncı satıra geldim “ne günahım olacak benim!?” diye düşünüyorum. Kıyamam bana ya... :) (Gözlerini deviren emoji koymak istedim buraya) Neyse bence bu mevzuyu kapatalım, gerek yokmuş açmaya emin olamadım şimdi şunca yıllık hayatımda ne günahım olduğuna… Bir de ben zaten sürekli her şey ile eğlenen, geyik yapan bir insanım bana alınılır mı ya..?! Şimdi tanıyanlar diyordur ki o soğuk donuk halini ne yapacağız. O da lazım! Kişisine, yerine, zamanına göre davranmak en sevdiğim özelliğim.

Kendimi de övdüğüme göre gelelim dallı güllü, çiçekli böcekli kıyafetlerin nasıl yükselişe geçtiğine.. :)



Dolce Gabbana, Valentino, Chanel, Christian Dior, Gucci gibi modaya yön veren önemli markaların son birkaç yıldır defilelerinde de gözlemlediğimiz gibi çiçek deseni hayatımıza çok hızlı girdi ve uzunca bir sürede trend olmaya devam edecek gibi duruyor. Pantolon, gömlek, elbise, tulum, şort, tişört, Jean, kimono gibi hemen hemen her parçada çiçek deseni görebiliyoruz. Yaz boyunca değil kış sezonunda da çiçek deseninin devam edeceğini yeni sezon parçalarından görüyoruz.



Çiçek deseni modasında her detaya çok dikkat etmek gerekiyor. Kesim, model, desen, renk, takıdan ayakkabıya kadar her detayın ince düşünülerek kullanılması gerekiyor. Yoksa gerçekten korkunç görüntüler çıkıyor ortaya. Markası veya tasarımcısı kim / ne olursa olsun yakışmayınca yakışmıyor. Üzgünüm! Bu desenler olduğumuzdan daha kilolu ve biçimsiz gösteriyor vücudumuzu bu nedenle daha dikkatli seçimler yapmalıyız. Aslında normalde hepimiz 1.70 boy 50 kiloyuz ama yani bu saçma sapan desenler, modeller hep bizi kilolu gösteriyor. Hahaha ☺ ☺

Desen tercihlerini yaparken daha düzgün desenler seçin lütfen, bazıları gerçekten tam yorgan yüzü, 100 yıllık perde kumaşı gibi oluyor. Çiçekler ne büyük ne küçük olsun. Kumaş rengi ile çiçeklerin rengi de kendi içinde uyumlu olsun. O kadar riskli bir desen ki bu çiçek deseni ince eleyip sık dokumak lazım. Bu desenleri giydiğimizde takılarımızı da olabildiğince sade seçmeliyiz. Şangır şungur boynunuzu, kolunuzu, kulağınızı doldurmayın. Minik ve az takı takmak en doğrusu olacaktır.



Alt üst takım olarak aynı desende parçaları zayıfsanız tercih edebilirsiniz biraz toplu iseniz kullanmayın derim. Hayır illa modanın öncüsü bir tarzım var bundan geri kalmayayım diyorsanız üstünüzü desenli kullanın altınıza düz ve sizi ince gösterecek bir pantolon / etek seçin ki üzerinizdeki çiçekli bluz, tunik, gömlek kilolarınızı da kapmış olsun bir işe yarasın. Alt kısmı oversize pantolon tercih ediyorsanız üzerindeki parçası daha üzerine oturan bir şey olsun. Yandan bir kuşağı olsun bağlayın beliniz ortaya çıksın. İlla bol bol giyeyim diyorsanız (ki ben giymeyin diyorum) kemer filan takıp hatlarınızı ortaya çıkarabilirsiniz. Kilolu durmanın lüzumu yok 3 günlük moda için.

2 parça halinde kullanacaksanız bence mutlaka alt veya üst kısmını düz ve soft bir renk seçmelisiniz. Çiçekli fırfırlı bluz giyip altına sarı, yeşil gibi canlı renkler giymeyin lütfen! Hangi birine bakacağını şaşırıyor insan göz yoruyor. Beyaz, ekru, siyah gibi düz ve ana renklerin üzerine / altına kombinleyebilirsiniz.



Tulum ve elbiseleri tercih ederken kuşak ve kemersiz kullanmayın ki bedeni ayıran bir şey olsun arada hem bol hem çiçekli olunca üzerinize çarşafı dolamış çıkmış gibi oluyorsunuz.

Son bir şey daha o uzun elbiselerin, tulumların altına spor ayakkabı, sneakers gibi kaba kocaman ayakkabılar giymeyin çirkin duruyor. Eğer topuklu giymiyorsanız babet ve sandalet gibi daha zarif ayakkabıları tercih edin.