Otizmin farkındayız

Yerlerde tepinen bir çocuk gördünüz. Bağırıyor, çağırıyor, asla susmuyor!
Eğitim, Otizmin ilacı
Diğer özür gruplarında, sadece eğitimle özürlülük durumundan çıkmak pek mümkün değil. Bu yüzden, otizmde erken tanı çok önemli. Aylin Sezer, Tohum Otizm Vakfı’nda uyguladıkları yöntemin çocukları geliştirdiğini söylüyor: “Otizmde, maalesef mucizevi bir tedavi yöntemi yok. Uzun süreli ve iğneyle kuyu kazar gibi bir süreç söz konusu. Biz, hayatı küçük parçalara ayırıp çocuğun ihtiyaçlarına göre öğretiyoruz. Dişini fırçalamak, tuvalet terbiyesi, gömlek iliklemek, herkesin önünde soyunmamak, kapıyı kapatmak, tek başına banyo yapmak, karşıdan karşıya geçebilmek… Bu bir yelpaze gibi, ağır ve hafif vakalar var. Ne kadar olduğunu baştan belirlemek zor. Eğitime başlanıldığı zaman ne kadar hızlı ilerlediğine bakılıyor. En hafifi bile olsa, erken yaşta doğru eğitim alınması çok önemli; o altın çağ kaybedilmemeli. Ancak pek çok alternatif tedavi yöntemi var. Bu yöntemlerin bilimsel olup olmadığına bakmak gerek. Çünkü umut tacirliği ile ciddi para tuzakları söz konusu olabiliyor. Ailelerin, “Ben bir eğitim merkezine götürdüm; çocuğuma orada baksınlar” deme lüksü ise kesinlikle yok. Çocuk size orada olup bitenleri anlatamaz. Her aile gözünü dört açmalı; kapalı kapılar arkasında yapılanları değil, gidip her an çocuklarını izleyebilecekleri eğitim modellerini tercih etmeli. Biz, 0-12 yaş arasında eğitim veriyoruz ama en erken üç yaşında geliyor çocuklar. Bu çocuklar özel okullarda eğitim görüyor; fakat dünyada ayrıştırılmış eğitim diye bir şey artık kalmadı. Küçük yaşta ayrıştırılmış eğitim olabilir ya da büyük yaşta ağır vakalarda da olabilir ama ilkokul döneminde çocukları kaynaştırmak gerekir. Hem bu sağlıklı çocuklar açısından da faydalıdır.”

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.