Citroen C4 Cactus'ü test ettik

Bu ay Citroen C4 Cactus, test için aldığım andan itibaren bütün bakışları üzerine topladı. Daha iş yerinin otoparkına girdiğimizde ilk talibi çıktı. Eh benim kullandığım Cactus’ün rengi de yakıyordu.

Citroen C4 Cactus'ü test ettik

Açıyoruz kapıyı ve...
Sürücü koltuğuna yerleşirken önce şık kapı kolu bir şaşırtıyor, sonra gözler vites kolunu arıyor ama bulamıyor. Orta konsolda yer alan yedi inç’lik dokunmatik ekranın alt kısmında D/R/N’den oluşan düğmelere alışmak gerekiyor. Özellikle park ederken oldukça eğlenceli oluyor. El freni ise bildiğimiz güçlü duruşu ile açığı kapatıyor. Sürücü koltuğu aslında yanındakiyle bir. Kanepe tadında. Sürücü kol desteğini kaldırınca iki kişilik kanepe oluveriyor. Bu yedi inçlik ekran, otomobilin her şeyi. Klima, müzik, navigasyon, telefon, sürüşe yardımcı ekipmanlar hepsi bu ekranın içinde. Torpido gözünün yeri de sizi şaşırtacak. Birçok otomobilin aksine normalde airbag’lerin yer aldığı alanda yine şık bir açma kulpuna sahip. Yolcu airbag’i ise ilk kez yapılan bir uygulamayla tavana yerleştirilmiş.
Citroen C4 Cactus'ü test ettik - Resim : 1

Citroen C4 Cactus Türkiye’de benzinli ve dizel olmak üzere iki farklı motor tipi ile satışa çıkıyor. Dizel motor sadece ETD 6 otomatikleştirilmiş şanzıman ile satıştayken, benzinli düz ve ETG otomatik şanzıman seçeneği ile sunuluyor.

Arka koltuk da diz ve boy mesafesi olarak seyahatlerde sıkıntı yaratmıyor. İzolasyonlu panoramik cam tavan, yüksek ısı korumalı teknolojik bir camdan yapılmış. Bu nedenle tıpkı güneş gözlüklerindeki gibi UV ışınlarına karşı koruma da sağlıyor.
Benim için kullanımı rahat konforlu bir otomobildi. Dediğim gibi istemeden sosyalleşiyorsunuz. Ani hızlanış durumunu da ayarlayabilirseniz, rahat edersiniz.
Citroen C4 Cactus'ü test ettik - Resim : 2Yazı: Arzu Sözeri

Otoparka park ettiğinizde, yıkamaya bıraktığınızda ister istemez başlıyor insanlar size yaklaşmaya. Önce ‘Neydi markası?’ sonra ‘Bu ne olmuş ya? Kaç lira? Çok benzin yakıyor mu?’ ardı ardına gelen sorular oluyor. Benim de aklıma öğrencilik yıllarım geliyor. Öğrencilik yıllarımı göze batmadan geçirmeyi çok istemiştim. ‘Şöyle sıradan olayım da sözlüleri, etkinlikleri fark edilmeden atlatayım’ durumlarım ise hep başarısızlıkla sonuçlanmıştı. Cactus de işte tam da bu noktada, tasarımı ile fark edilmemeyi imkansız kılıyor. C ve B Crossover segmentlerinin tam ortasında, göz alıcı haliyle yerini alıyor.
Citroen C4 Cactus'ü test ettik - Resim : 3
İçi hava dolu kapsüller
Önce dış tasarımdan başlayalım. En dikkat çeken tarafı, hani otoparka girerken, park ederken, kaldırıma, dubaya küçük dokunuşlar sergilediğimiz  sırada çizilen kısımlar vardır ya, işte o noktalar airbump’la koruma altına alınmış. Airbump, Citroen tarafından geliştirilen ve isim hakkı alınan estetik ve fonksiyenel içi hava dolu kapsüller. Termoplastik poliüretan adlı özel malzeme, renk atmama özelliği de taşıyor. Dört farklı renk seçeneği bulunan airbump’ı otomobilin rengiyle kombinleyebiliyorsunuz. E kendine has bir tasarımı var demiştik! Led gündüz farları ve airbump’ların içine yerleştirilmiş farlar ve akıcı çizgiler, şahane renklerle birleşiyor.
Citroen C4 Cactus'ü test ettik - Resim : 4