Honda CR-V'yi test ettik

90’larda esen fırtına tekrar kopuyor... Honda CR-V, tüm hızıyla yollarda tozunu attırıyor. Ben de kaldığı yerden devam eden bu efsaneyi denemenin hazzına varıyorum!

Honda CR-V'yi test ettik

Alan geniş
Sürücü ve yolcu koltuklarındaki elektrikli bel desteği, sürüş esnasında her açıdan konfor sağlayacak şekilde ayarlanabiliyor, ayrıca elektronik ayarlanabilen hafızalı sürücü koltuğunda iki farklı koltuk ayarı kaydedilebiliyor. Arkadaki kollar veya yolcu koltuğunun kenarındaki halka çekilerek arka koltuklar mükemmel bir şekilde tek hareketle katlanabiliyor, böylece düz bir zemin oluşturularak 1146 litreye kadar çok geniş bir bagaj alanı açılabiliyor. Yani benim gibi yapı market delisi bir insansanız, nakliye bekleme derdine rahatlıkla son vermiş bulunmaktasınız.

Artıları
• Orta konsolda bulunan 5 inç’lik ekran araca ait tüm bilgileri sunuyor. Ayrıca geri manevralarda açılan geri görüş kamerasını da bu ekrandan takip edebiliyorsunuz.
• Direksiyonun solundaki ‘ECON’ yazılı yeşil butona bastığınızda devreye giren sistem, minimum yakıt tüketimi sağlayacak teknik altyapıyı sunuyor. Klima gibi donanımları minimum tüketim olacak şekilde çalıştıran bu sistem, kadrandaki renkli uyarılar ile ekonomik kullanmaya sevk ediyor.
• Şerit Koruma Destek Sistemi (LKAS), Uyarlanabilir Sabit Hız Kontrolü (ACC) ve Çarpışma Hafifletme Fren Sistemi (CMBS)... Hepsi de uzun yolculuklarda sürücünün yorgunluğunu azaltmak üzere birlikte uyum içinde çalışıyor ve çarpışma durumunda koruma sağlıyor.
Honda CR-V'yi test ettik - Resim : 1Yazı: Arzu Sözeri

Elbette ben de 90’ların başlarında sıkça rastlanan büyük Honda hayranlarındandım. CRX’i ayrı Civic’i ayrı konuşulurdu. Sonra bir SUV segmenti fırtınası esmeye başladı. CR-V hayatımıza girdi. Bence Honda’ların rengi de belliydi. SUV’da siyah CRX ve Civic’de kırmızı. Ayrıca Honda, otomatik şanzıman demekti. Karşınızda bambaşka bir Honda var; 1.6 dizel ve manuel şanzıman. Yani verimli, düşük tüketimli ve fonksiyonel. Elbette renklerde de çok alternatif var artık. Çok sıkışık bir trafikte değilseniz sürüşü çok zevkli ama o trafik yüzünden gözler hep otomatik şanzımanı arıyor.

Çok yönlü
Honda CR-V 1.6; görüntü olarak son derece heybetli, bir o kadar da sportif bir görünüme sahip. Dinamik ızgarası, LED gündüz farları, göz alıcı jantları ve işlevsel tasarımıyla farklı bir duruş sergiliyor. Etkileyici cam tasarımları; nereye seyahat ederseniz edin, sadece dışarıyı görmeyi kolaylaştırmakla kalmayıp, aynı zamanda içerideki görüşü de keyifli hale getiren mükemmel çok yönlü görüş sağlıyor. Arka kısımda ise koyu renk camlar ve tavana kadar uzanan stop lambalar göz alıcı.
Honda CR-V'yi test ettik - Resim : 2