İki ruh hali bir otomobil

Hem şehir hem doğa için Peugeot 2008!

İki ruh hali bir otomobil

TASARIMDA ŞEHİRLİ DETAYLAR
Yazıya şehirden kaçma planlarıyla başlamamın nedeni, hala soğuyan havaya uyum sürecini tamamlamamış olmam sanırım. Ama bu otomobil şehir içinde de iyi bir dost. ‘Dış tasarım nasıl?’ derseniz; cevabım ışıl ışıl olur. Led farlar, krom kaplamalar, geniş camlar, panoramik tavan ve parlak ızgaralarla göz alıyor. İç kısımda ise sürücünün otomobille bütünleşmesi için tüm detaylar düşünülmüş. Derinliği, yüksekliği ve eğimi ayarlanabilir koltuk ferah bir yaşam alanı sunuyor. Az hareketle kumandaların tamamına erişilebiliyor olması büyük avantaj. Derinliği ve yüksekliği ayarlanabilir küçük direksiyon simidi de tasarımın öne çıkan detaylarından. Göz hizasındaki gösterge ekranı ise sürüş için gerekli bilgileri sağlıyor. Hem ona 
bakarken yoldan gözünüzü ayırmanıza gerek kalmıyor.

BAGAJA 10 PUAN!
60 cm.’lik alçak yükleme eşiği olan bagaj, şekilden şekile girme özelliğine sahip. Bagaj hacminin artmasını istiyorsanız; malum bu hafta sonları ve yapı market alışverişlerinde fazlasıyla önem kazanan bir durum, arka sırtlığın üst kısmında bulunan bir kumanda kolunun üzerine basılması sırtlığı yatırmaya yetiyor, minder ise otomatik olarak açılıp kapanıyor.

GÜVENLİK
Ve elbette güvenlik aradığımız en önemli özellik… Ama kullanılan teknik dil çok anlaşılır olmuyor bu konuda. Peugeot 2008’in tüm versiyonlarında ASR anti patinaj sistemi, CDS denge kontrolü, AFU acil fren yardımı ve EBD elektronik fren dağıtıcı gibi çok sayıda fonksiyonu bir araya getiren ve 50 km./ saate kadar servis dışı bırakılabilen ESP standart olarak 
bulunuyor. Yan yana sıralanan büyük harflere anlam veremeseniz de, siz de benim gibi yanında yazan açıklamalardan güvenliğin bu otomobil için hiç ‘mesele’ olmadığını çözmüşsünüzdür sanırım.

2008’in gecesi de ayrı bir güzel. LED çizgilerle aydınlatılmış gösterge paneli ve mavi ışık yayan led çerçeveli panoramik cam tavanı ile kışkırtıcı bir havası var.

TEKNİK ÖZELLİKLER
Uzunluk [mm]: 4.159
Genişlik (Ayna kapalı/açık) [mm]: 1.739 / 2.004
Yükseklik [mm]: 1.556
Yerden yükseklik [mm]: 165
Dönüş yarıçapı (kaldırımlar arası) [m]: 5.2
Bagaj hacmi (VDA210) [dm3]: 350
Ağırlık [kg]: 1.140
Motor hacmi [cc]: 1.598
Maksimum güç [Hp/dd]: 120 / 6000
Maksimum tork [Nm/dd]: 160 / 4250
Şanzıman tipi: Otomatik
Maksimum hız: 189
0-100 km [s]: 11.2
Şehir içi [L/100km]: 8.8
Şehir dışı [L/100km]: 5.2
Kombine [L/100km]: 6.5
CO2 egzoz emisyonları (kombine) [g/km]: 150Yazı: Arzu Sözeri

Sonbahar... Şehre dönme zamanı... Okullar açıldı, trafik bir önceki seneyi aratacak kadar arttı. Ama yine renkleriyle ruhumuza bir romantizm kattı. Doğanın güzelliği ile uyum içinde bir otomobille tanıştım. Sizi de tanıştırayım istedim. Peugeot 2008 şehir ve doğaya uyumu ile çift karakterli bir otomobil!

DOĞAYA UYUMLU...
Yeni Peugeot 2008 doğanın güzelliklerine fazlasıyla uyumlu bir SUV model. Türkiye basın tanıtımı Nemrut Dağı’nda düzenlenen bir organizasyonla yapıldı. Çok istememe rağmen katılamadım. Ancak neden Nemrut Dağı seçildi merak etmedim de değil... Sebebini Peugeot 2008 ile tanışınca gayet iyi anladım. Grip Control çekiş sistemi, aracın zayıf tutunma koşullarında takviyeli bir çekiş gücüyle kullanım alanının genişletilmesini sağlıyor. Çok fazla ayrıntıya girmeden anlatmak gerekirse; çok yönlü ve esnek sistem, ön tekerlekler üzerine etki ederek karşılaşılan zemine uyum sağlıyor ancak kontrolü sürekli olarak sürücüye bırakıyor. Sürücü orta konsolda bulunan düğme ile kullanmak istediği modu seçebiliyor. Kar, arazi, kum… Yani bu mod sayesinde 2008 ile doğanın her türlü koşuluna rahatlıkla karşı gelebiliyorsunuz. Hem de kontrolü kendiniz sağlayarak.