Yeni Peugeot 3008 ve Toyota C-HR'yi denedik

Tasarımı, donanımı ve teknolojisi ile tercih sebebi olacak öneriler...

Yeni Peugeot 3008  ve Toyota C-HR'yi denedik

Yeni Peugeot 3008  ve Toyota C-HR'yi denedik - Resim : 1

YERİNDE DURAMAYANLARA...
Türkiye’de üretilen ilk crossver ve hibrit otomobille tanıştık. Tasarımıyla güçlü, kaslı ve sportif.

Toyota C-HR ile Madrid’de buluştuk. Etkileyici bir dış tasarıma sahip. Her an yerinden hareket edecekmiş gibi; yerinde zor duruyormuş hissi yaratıyor. Son derece sert ve keskin çizgilere sahip. Cope hatlarıyla sportiflik öne çıkarılırken ön bölümdeki sert hatlar ve yan gövdedeki şişkin çamurluklarla güçlü ve kaslı bir görünüm sergiliyor. Çift renk uygulamasının da çok yakıştığı bir gerçek. Tarih kokan ve bir o kadar da güzel parkların ve yeşilin yer aldığı bu şehirde yollara koyulduk. Navigasyonlarla hareket ediyoruz. 8 inçlik dokunmatik Toyota Touch 2 multimedya sistemi sürücünün göz hizasında olacak şekilde konumlandırılmış. İç mekan tasarımının bana biraz enteresan geldiği muhakkak. Dış gövdede kullanılan elmas tasarımı iç kabinde de kendini gösteriyor. Elmastan esinlenerek yapılmış tasarımlar tavanın sağ ve sol tarafında kendini gösteriyor. Ayrıca kapı döşemelerinde, JBL marka hoparlör kapaklarında ve analog göstergelerin ibresinde elmasın izleri yer alıyor. Ön konsol boyunca uzanan mavi ışık çizgisi kapı panellerinde devam ederek tasarımdaki farklılığı ön plana çıkarıyor.

ARKA KOLTUK FARKI
Aracın arka kısmı bana göre boyu uzun olanlara göre pek değil. Arka koltuğa oturduğunuzda açı olarak alçakta kalıyorsunuz; yan camların normalden küçük olması ve yolu görememek biraz sıkıntılı bir yolculuk süreci yaşatıyor. Ancak bu tasarım sürücü için bir rahatlık oluşturuyor. Çünkü dikiz aynasından net bir şekilde arka kısım görülebiliyor.

MADE IN TURKEY
Toyota C-HR’de tasarım hariç iki önemli konu ön plana çıkıyor. İlki, Türkiye’de üretilen ilk croosver ve hibrit otomobil olması. İkincisi ise elbette bu aralar gündemimize oturan ÖTV konusunda hibrit teşvikinden faydalanıyor olması. Şöyle ki gelişmiş 1.8 litre otomatik vitesli hibrit versiyonunun fiyatı, benzer 1.6 dizel otomatik vitesli otomobillerden 15 bin lira daha ucuz. TOYOTA C-HR 1.8 litre benzinli motor, hafif ve kompakt elektrik motoru ile uyumlu çalışarak düşük yakıt tüketimi ve yüksek performans sağlıyor. Yani elektrikli sürüş modu (EV) en gelişmiş hibrit sistemi sayesinde artık daha uzun süre ve daha sık kullanarak, uzun ve sessiz bir yolculuk yapabiliyorsunuz. Toyota C-HR Advance; Dynamic ve Diamond modelleri ile satışa sunuluyor. Arka cam ve stopların bir kısmı ile birlikte açılan bagaj kapağının ardından oldukça geniş bir bagaj alanı ortaya çıkıyor.

Yazı: Arzu Sözeri

Bologna'nın rüya gibi yollarında deneme fırsatı bulduğum Peugeot 3008; güçlü ve keskin ön tasarımı, heybetli görüntüsünü tamamlayan yeni ızgarası, yeni far tasarımı, krom detayları ve LED ışıkları, arkada aslan pençesi 3D LED stopları birleştiren parlak siyah bantı ile yollarda tüm dikkatleri üzerine toplamayı elbette başarıyor. SUV segmentinin beklenen tüm özelliklerini bünyesinde barındıran yapısıyla modern olduğu kadar şık hatları ile heyecan uyandırıyor.

İÇ TASARIM
İç tasarımı da kesinlikle hayal kırıklığına uğratmıyor, hatta detayları kadın gözüyle eminim çok beğeneceksiniz. Gösterişli ön konsol ve bünyesinde barındırdığı yeni nesil i-Cockpit tamamen sürücü odaklı tasarımı ile dikkat dağıtmadan yolda keyifli bir sürüş gerçekleştirmenizi sağlıyor. 8 inç büyüklüğündeki dokunmatik ekran tablet görünümünde. Özellikle navigasyon kullanımında görüntüyü büyütebiliyorsunuz. Ekranın alt kısmında yer alan piyano tuşlarını andıran düğmeler radyo, klima, navigasyon, araç özellikleri gibi temel fonksiyonlara doğrudan erişim sağlıyor. Yükseltilmiş gösterge paneli 12.3 inçlik ekranı sürücünün ihtiyaç duyacağı her şeyi doğrudan görüş alanına getiriyor. Deri, alüminyum karbon kaplamalara ek olarak çok güzel düşünülmüş ön konsol kumaş yüzey bu kısımda farklılık yaratıyor. Evet hem sürücü ve hem de yolculuk edenler için konforlu bir yaşam alanı var. Elbette arka koltuklarda yolculuk edenleri de unutmayalım. Özel olarak tasarlanmış Magic Flat sistemi (tek tuş ile yatan koltuklar ile elde edilen düz zemin) ve 2/3-1/3 oranında katlanan arka koltuk ile kendi özel iç mekanınızı yaratabiliyorsunuz. Araçta sıkı güvenlik önlemleri mevcut. Aktif şerit takip sistemi, aktif kör nokta uyarı sistemi, adaptif hız sabitleme sistemi -tamamen durdurma özelliği ile, yorgunluk algılama, trafik işareti tanıma sistemi, güvenli takip mesafe uyarı sistemi gibi şehir trafiğinde ayrı şehirlerarası yollarda ayrı hayatınızı kolaylaştıracak teknolojik hareketler mevcut. Ve orta konsolda bulunan bir düğme ile advanced grip control sistemine geçiş yapabiliyorsunuz. Değişken hava ve yol koşullarına adapte olunduğu gibi eğim iniş destek sistemi ile dik yamaçlarda bile güvenli ve kontrollü bir şekilde aracın ilerlemesini sağlıyor.

İNCE DETAYLAR
Yeni Peugeot 3008’i kullanmayı sevdim. En önemlisi kendimi güvenli hissettim. Yol tutuşu, yükseklik hissi ve entegre kumandalı kompakt ve sportif direksiyon simidi... Bagaj sistemini harekete geçirmek için tek bir ayak hareketiniz yeterli. İnce düşünülmüş detaylar! Yeni renk seçeneklerinde ise grinin tonları, siyah ve ön plana çıkan turuncu var. Bilip duyduklarınızı unutarak yeni Peugeot 3008’i denemenizi tavsiye ederim.

Yeni Peugeot 3008  ve Toyota C-HR'yi denedik - Resim : 2