Deren Öztürk

“Güvenilir yerli marka boşluğunu doldurduk”

Deren Öztürk

Profesyonelliğin en önemli sırrı sizce ne?
Dinlemek ve her konuya geniş bir bakış açısıyla yaklaşabilmek. Profesyonel  hareket edebilmenin birinci şartı objektif olmak, bu nedenle iyi bir dinleyici olmak, yeni fikirlere açık olmak, farklı seslerin de doğru olabileceğini düşünebilmek çok önemli.

İş hayatında asla yapılmasına tahammül edemediğiniz şeyler neler?

Samimiyetsizlik, yalancılık ve tembellik.

Cosmed markası nasıl kuruldu?
Cosmed aile şirketimizin bir markası. Deren Kimya 29 yıldır sanayi tesislerine, otellere, plazalara, AVM’ lere hizmet veren bir kuruluş. 2006 yılında ise kozmetik alanına yatırım yaparak çalışmalarımıza başladık, 2009 yılında ise dermokozmetik sektörüne yönelik Cosmed markasını yarattık.

Cosmed’de son dönemde ne gibi gelişmeler ve yenilikler var?
Son dönemlerde markamızın yüzünü yeniledik, yeni ambalajlarımız ve grup renklerimizle çok daha dikkat çekici oldu. Her sene skalamıza yeni  ürünler eklemeye özen gösteriyoruz. 2013 yılında lansmanını yaptığımız ilk ürünümüz hyaluronik asit ve hidrolize keratin içerikli canlandırıcı saç kremi, şu anda da çeşitli şehirlerdeki dermatologlarımızla hassas ciltlere yönelik ürünler üzerinde çalışıyoruz. Bu yeni grubumuzun lansmanını eylül ayında yapacağız. Dış pazarlardan gelen talepleri değerlendiriyor, ürünlerimizi dış pazarlara hazırlıyoruz.

Cosmed’in sektörde yarattığı en büyük farklılık ne?
Cosmed sektördeki güvenilir yerli marka boşluğunu dolduruyor. Yerli üretime karşı güvensizlik, merdiven altı damgası ile uğraştık ilk dönemlerde. Eylül ayında sektördeki dördüncü yılımızı doldurmuş oluyoruz ve emin adımlarla yolumuza devam ediyoruz. Bakış açımız, projelerimiz, ürünlerimizle bugüne kadar görülmemiş bir titizlikle markamızı besliyoruz, bu nedenle de eczacılarımızın ve kullanıcılarımızın güvenini kazanıyor, yabancı  rakiplerimizin dikkatini çekiyoruz.

Markanın içinde bulunduğu sektörün en büyük zorluğu ne?
Dermokozmetik sektörünün en büyük zorluğu, henüz bilincin oturmamış olması. Kozmetik sektörü içerisinde eczanelerin ve dermokozmetik  ürünlerin payı hala çok küçük. Dünya  ile Türkiye’yi karşılaştırdığımızda gidilecek çok yol var, ama öncelikli olan potansiyel kullanıcılarımızı bilinçlendirmek.

Favori güzellik ürünleriniz neler?
Cosmed’in yaşlanma karşıtı serisi hariç her ürününü kullanıyorum. İçeriğini, etkisini bildiğim, en ince detayı ile uğraştığım markamın dışında ürün kullanmıyorum. Ama favorilerim Cosmed Vanilyalı Nem Maskesi ve çantamdan ayırmadığım son dakika sivilceleri için Akne Kontrol Jeli. Guerlain Terracotta, YSL Shocking Mascara, MAC Eyeliner ise makyaj konusunda vazgeçilmezlerim.Yazı: Sinem Gürleyük

Cosmed markasının Satış ve Pazarlama Müdürü Deren Öztürk’le Türkiye’deki dermokozmetik pazarı ve  kariyerini konuşmak için buluştuk. Bir aile şirketi olan Cosmed’in yaratılışı ve yükselişinde büyük emeği olan Öztürk’e göre bu sektördeki en büyük zorluk henüz dermokozmetik bilincinin oluşmamış olması.

Eğitim hayatınızdan bahseder misiniz?

Eyüboğlu Lisesi ve Koç Üniversitesi İşletme bölümü mezunuyum. Üniversite döneminde İtalya’da Istituto Marangoni’de moda pazarlaması eğitimi aldım. İlerleyen yıllar için de farklı planlarım var…

Meslek seçiminizde sizi etkileyen şey neydi?

Ailem. Kendimi bildim bileli bizim evde hep iş konuşulur, babam kimya mühendisi ve bu zamana kadar işlere hep mühendis gözüyle yaklaştı. Benim de pazarlama-satış gözüyle dünyaya bakabilmemi istedi. Bunun dışında marka yaratma, pazarlama ve reklam dünyası her zaman çok ilgimi çekti. Kendimi ait hissettiğim tek bir alan vardı, ben de o alanda ilerlemeyi tercih ettim.

İş hayatına atılmadan kendinize bir kariyer planı çizmiş miydiniz?
Aslında çok daha farklı bir kariyer planım vardı. Farklı şirketlerde  çalışmak, yeterince tecrübe kazanmak, yurt dışında eğitimime devam etmek ve daha sonra aile şirketine dönmek gibi… Ama tamamen planların dışında bir yol çıktı karşıma. Babam “Ya Cosmed ile birlikte büyüyeceksin, hata yapacaksın, düşeceksin, başaracaksın ben yaptım diyeceksin ya da her şey düzene oturduktan sonra gelip keyf ini süreceksin tercih senin” dedi… Ben zor olanı seçtim, her detayında emeğimin olmasını istediğim için iki senedir Cosmed ile yatıp Cosmed ile kalkıyorum.

İş hayatında karşılaştığınız en büyük zorluk ne oldu?

Önyargıları yıkabilmek. Kurulmuş  düzene farklı bir bakış açısını kabul ettirebilmenin ne kadar zor olduğunu fark ettim. 24 yaşındayım biz farklı bir kuşağız, hayata ve olaylara bakışımız da çok başka. Yıllardır aynı işi aynı monotonlukla, hiçbir gelişme göstermeksizin yapan kişiler tarafından sevilmiyorsunuz. Gençsiniz, “Ne biliyor ki?” diye düşünüyorlar… En sonunda haklı olduğunuzu kabul ediyorlar ama bununla başa çıkmak gerçekten sabır istiyor.

Sizce iş hayatında güçlü ve mutlu bir kadın olabilmenin yöntemleri neler?

Attığın adımın beş hamle sonrasını görebilmek… Sorunları büyütmemek, üç saniye durup nefes almak; fevri çıkışlarda bulunmamak… Sorundan çok çözüme odaklanmak. Olan bitenin ardından üzülüp yıpranmaktansa her sorundan bir ders çıkartmak ve paniğe yer vermeksizin yoluna devam etmek.