Minik hilelerle kilonuzu yönetin

Diyetisyen Selahattin Dönmez, yaza sayılı günler kalakalıcı kilo verme.
Tercihinizi doğru yapın!
Dönmez, ‘‘Beslenme bilimi ‘doğru diyeti’ tanımlamakta her zaman zorlanmıştır’’ diyor ve şişmanlığın tedavisini 15 yıldır birebir uygulayan bir beslenme uzmanı olarak, klinik deneyimlerini şöyle ifade ediyor: ‘‘Doygunluğu sağlamayan ve zarif görünmek uğruna aç kalınarak verilen kiloların sonu hiçbir zaman koruma yönünde olmuyor. Uygulanan zayıflama diyetinde, yediğimiz yiyeceklerdeki karbonhidrat, protein ve yağın da zayıflamaya etkisi tek başına asla olmaz. Burada önemli olan, yemeğin nasıl piştiği veya içine ne konulduğu değil, ne kadar yenildiği. Doyum sağlayacak ve sevdiği besinleri yiyerek, sosyal hayatına uygun, ‘yenilen yiyeceğin miktarı’ öğretilen bir beslenme modeli geliştirdiğimde, sonuç yüzde 99,9 kilo koruma ile sonuçlanıyor. Bu konuda Harvard Üniversitesi Tıp Fakültesi Beslenme Bilimleri yeni bir akım başlattı. Buna ‘Enerji Yoğunluğu Diyeti’ deniyor. Bu diyet siteminin temel amacı evde, restoranda, fast-food besin sunan zincirlerde, kafelerde ve içecek-kahve sunan self servis kahve dükkanlarında, ‘neyi tercih etmeli’ ve ‘neyi yemekten uzak durmalı’yı öğretiyor. Böylece gerçekten kilo almaya neden olan fazla kaloriyi fark etmeden azaltarak sağlıklı, kalıcı kilo vermeye başlıyorsunuz. Sizlere hazırladığım bu pratik kılavuz ile ev ve dışında doğru tercihler yaparak, yaza üç ay kala yenilenip, vücudunuzdaki yağlanmayı önleyebilirsiniz.’’

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.